• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218579 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - 12:49
ساخت بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب | طول راه‌های روستایی استان ۳ هزار کیلومتر است
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد

ساخت بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب | طول راه‌های روستایی استان ۳ هزار کیلومتر است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به ساخت بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب، گفت: اکنون هزار و ۵۹۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری فعال است.

مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه تا قبل از انقلاب مجموع راه‌های روستایی آسفالته استان ۸۰ کیلومتر بود، اظهار کرد: پس از انقلاب ۲ هزار و ۸۰۶ کیلومتر راه روستایی آسفالته ساخته شده است.

 

آهکی با اشاره به اینکه اکنون طول راه‌های روستایی استان ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر است، بیان کرد: در حال حاضر طول راه‌های فرعی ۷۴۲ کیلومتر است؛ در حالی که قبل از انقلاب ۳۲۰ کیلومتر بوده است.

 

وی ادامه داد: اکنون طول آزاد راه‌های استان ۸۵ کیلومتر و طول راه‌های چهارخطه استان ۶۶۲ کیلومتر گزارش شده و این در حالی است که قبل از انقلاب هیچ آزادراه و راه چهار خطی وجود نداشته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلّف به آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، خاطرنشان کرد: براساس سرشمارس سال ۱۳۹۵ تقریباً از ۱۹۵ هزار روستای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار استان همدان، راه ۱۹۰ روستا آسفالت شده است و تنها پنج روستا باقی‌مانده که با تأمین منابع و سایر حمایت‌ها دارای راه آسفالته خواهند شد.

 

آهکی با اشاره به اینکه از تمام پیمانکاران که در این فعالیت عظیم کمک کردند قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: امیدواریم با اقدامی جهادی بتوانیم رفاه و عمران را در روستاهای کشور ارتقا داده و دین خود را به این قشر ادا کنیم.

 

این مقام مسئول به تعداد ناوگان حمل و نقل برون شهری استان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون هزار و ۵۹۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری و تعداد ۲۷ هزار و ۸۸۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا برون شهری در استان فعال است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۱۵ پایانه مسافر برون‌شهری و دو پایانه بار برون‌شهری مشغول فعالیت است، اضافه کرد: تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در بخش حمل و نقل است و اکنون در جاده‌های ارتباطی استان تعداد ۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مشغول خدمات‌رسانی به مسافران و رانندگان بوده و این در حالی است که پیش از انقلاب مجتمعی وجود نداشته است.

 

آهکی با اشاره به تعداد راهدارخانه‌های ثابت و فصلی استان، یادآور شد: اکنون ۳۵ راهدارخانه در استان وجود دارد که پیش از انقلاب این رقم ۱۴ واحد بوده است.

 

مدیرکل راهداری استان همدان در پایان ایجاد ۱۴۰ کیلومتر سیستم روشنایی در طول راه‌ها و راه‌اندازی ۲۱۸ مورد سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای را از دیگر خدمات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: پیش از انقلاب این اقدامات در طول جاده‌ها انجام نشده بود.

ارسال دیدگاه شما